Tradisjon og verdiskapning

Historien om Mathias Bjørge AS

Sommeren 1962 etablerte Mathias Bjørge bedriften med en livsvarig visjon om å lage ”verdens beste klippfisk”. Med hjelp fra sønnen, Karl, bygget de fabrikken på egen tomt sentralt på den norske kyststrekningen. Etter få måneder stod bygget klart og bedriften, Mathias Bjørge AS, kunne begynne produksjonen av saltfisk og soltørket klippfisk.

I dag, 50 år senere, er bedriften en av de få salt- og klippfisk produsentene som fortsatt er en ren familieeiet og -styrt bedrift. Mathias Bjørge AS har gjennom generasjoner blitt godt kjent på verdensmarkedet gjennom sin lidenskap, nytekning og fokus på produkter med høy kvalitet. .

Familiebedriftens verdiskapning

Erfaring og kunnskap over generasjoner er kjernen til bedriftens velorganiserte drift. En viktig del av bedriftens langsiktige strategi er å ivareta dens kompetanse og erfarne medarbeidere for å sikre at hvert produkt har en utmerket kvalitet, hvor fokuset er hvithet og en kompleksitet i smak og konsistens.

 

Familiebedriften er også en stolt leverandør av Mathias King Crab.Dette er et forfriskende og rent produkt, fanget i Barentshavet. Mathias Kongekrabbe gir forbrukerne et lett og sunt måltid med smak av det nordiske hav med et hint av sødme. Produktet har begeistret flere kokker med sin smaksopplevelse og er et lett produkt å tilberede for en hver ”nybegynner”. Dette er et kvalitetsprodukt som man absolutt vil se mer av i fremtiden.

Familiebedriftens styrke ligger i dens streben etter kvalitetsprodukter og det langsiktige perspektivet og trygghet den kan gi sine arbeidere. I tillegg kan familiebedriften differensiere seg på markedet med innovative produkter og god utnyttelse av ressurser. Dette for å gi alle de millioner forbrukere en sjanse til å lage det perfekte måltidet.